Una de les funcions de l’OAT és vehicular la participació ciutadana. Al novembre del 2023, quan es van publicar les noves tarifes, l’OAT va expressar que no s’havien donat les condicions per a poder participar prou d’aquesta decisió estratègica tan important. Estàvem d’acord en la necessitat de modificar i adequar tarifes a les necessitats del servei. Haguéssim volgut poder incidir en les decisions importants, com són el nombre de trams- en volíem més per una major progressivitat-, entre altres detalls. No va ser així. Es va aconseguir, però, el compromís de l’equip de govern de crear una Comissió de Seguiment amb els diferents actors (TAIGUA/OAT/Ajuntament) amb l’objectiu d’observar els impactes i estudiar la necessitat de modificar la tarifa per tal de millorar-la, a tres bandes, en cas que es creiés oportú.

L’OAT ha estat treballant conjuntament amb diverses entitats entre les que es troba la FAVT, la Sindicatura de Greujes, alguns partits polítics, entre d’altres, en el que s’ha anomenat “Comissió de Seguiment de Tarifes ampliada”.

De les dues reunions ha sortit aquesta Proposta de Dictamen consensuada que compartim amb vosaltres i que és fruit de la recollida de dades.

Hem portat aquest treball a la segona reunió de la Comissió de Seguiment a 3 bandes on ens hem reunit TAIGUA, l’Ajuntament i l’OAT, que es va celebrar el 16 de juliol. Ens hem emplaçat a seguir treballant les propostes el mes de setembre, moment en què les persones tècniques hauran fet les seves pròpies simulacions i podrem continuar treballant plegades.

Aquest document presenta 12 propostes de millora que permetrien fer les tarifes més justes i progressives sense que els ingressos es vegin minvats.

 

PROPOSTA DE DICTAMEN de l’OAT