El Grup Educació de l’OAT hem participat aquest mes d’octubre a la primera sessió del seminari de coordinadors pedagògics dels Instituts de Terrassa realitzat al Centre de Recursos Vallès Occidental 2.
Amb el Coordinador del seminari, Victor Lacruz, vàrem valorar prèviament que el seminari seria una bona oportunitat, per donar a conèixer el joc de l’Aiguapolis que hem posat enguany a disposició del professorat de secundària, per tal de que disposin d’una eina que els permeti treballar d’una manera dinàmica i atractiva “l’aigua com a be comú indispensable per a la vida i amb la que no val a fer negoci”.
Al darrera de l’aiguapolis hi ha un equip de persones del Grup Educació de l’OAT, que coneixen bé l’alumnat de secundària perquè hi estan treballant directament i que han ajudat a adaptar els conceptes per tal que els resultin entenedors i introduir-los en el currículum de secundària i també un equip de professionals ( Idea Lúdica) que es dediquen al disseny de jocs educatius. Ha estat aquest equip el que ha dinamitzat l’”Aiguapolis”.
Una vegada explicat tot el procés del treball de creació i de la filosofia emprada en la definició del joc i el valors pedagògics i didàctics del mateix, el professorat s’ha pogut apropar d’una manera divertida als continguts, actituds i valors que giren a l’entorn a la ” Nova cultura de l’aigua” i conèixer l’OAT. En grups de 5 han intentat que el termòmetre indicador de la qualitat de la gestió de l’aigua a la seva ciutat sigui tan positiu com sigui possible tot finançant projectes, cooperant entre tot l’equip de jugadores i realitzant diverses accions que demostrin el seu coneixement i compromís en la gestió de l’aigua i tot el que comporta.
La valoració que n’ha fet el professorat del joc, ha estat del tot positiva i uns quants ja han manifestat el seu interès per poder disposar de la maleta amb 5 exemplars del mateix per al seu Institut unes setmanes al llarg del curs.
Finalment volem agrair el Centre de Recursos i a en Victor Lacruz l’oportunitat que ens han donat tot esperant que en un futur en vinguin d’altres que ens permetin treballar conjuntament perquè els infants i joves d’avui siguin uns bons gestors dels recursos hídrics el dia de demà.